Spotřeba žárovek v lustru - obývák

27. ledna 2010 v 11:34 | Mikesh |  Energie
Tak jsem si včera také konečně pořídil domů LED žárovky. Prvním svítidlem, které jsem jimi osadil je nový 5 ramenný svícen v obýváku.

Původně, když jsem lustr kupoval, přemýšlel jsem zda si koupit v Ikea rovnou i úsporky 5W (http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/00131384) za 125,- Kč /kus. Nakonec jsem si to rozmyslel a počkal si na LED žárovky 2.8W (http://www.i4wifi.cz/?cls=stoitem&stiid=1536) za 181,- Kč /kus a ve hře pak byla ještě slabší varianta 1.5W (http://www.i4wifi.cz/?cls=stoitem&stiid=1535) za 115,- Kč /kus - tu také najdete v orientační kalkulačce.

Ještě bych rád podotkl, že v lustru jsem měl cca 3týdny úsporky také z Ikea, které měli příkon 7,2W - takže o necelou polovinu silnější než zářivkové svíčky. Když porovnám svítivost (žel musím pouze subjektivně, protože ani na LED ani na úsporkách není svítivost uvedena), řekl bych že LED mají cca o 50% vyšší výkon něž zmíněné úsporky. Navíc nejsou postiženy nepříjemně dlouhým náběhem do plného rozsvícení ((úsporky z Ikea startují cca 30s (téměř tma) a do plného světla pak cca 15min)). Když jsem tedy LED žárovky poprvé rozsvítil, překvapilo mě kolik světla dávají - dohromady jako 2x 100W žárovky. Říkal jsem si, možná jsem měl zvolit slabší variantu, na druhou stranu, víc světla se někdy hodí:-)

Následně jsem si pro zajímavost spočítal kolik ušetřím, přikládám kalkulačku:
Připomenu, že dalším plusem LED žárovek je životnost 50 000 hodin. Úsporka pouhých 15 000 hodin. Dále musím přičíst záruku 5let. Tím se pro mě LED staly naprostým favoritem.

Níže ještě pár fotek, aby bylo vidět, že žárovky pasují téměř do každého interierů (omluvte kvalitu foto - je to foceno mobilem). Jinak ve skutečnosti to vypadá ještě lépe.

PS: přípomínky k nepořádku si nechte - jsme se čerstvě přestěhovali :-)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Dw Dw | 27. ledna 2010 v 22:35 | Reagovat

Co mne stale udivuje je, ze na i4wifi u LED zarovek neuvadi dulezite zakladni informace:

svitivost (treba v Lm) + porovnani s klasickou zarovkou
zabarveni svetla (nejen slovy, ale v K)
vyzarovaci uhel (stupne)
rozmery zarovky
vaha
typ ochraneho skla pokud pouzito atd.

je to takove dost amaterske v porovnani s konkurenci ...

2 Kolombo Kolombo | 28. ledna 2010 v 9:28 | Reagovat

Souhlasim s nutnosti uvadet svitivost a jeji srovnani se zarovkou, protoze jsem si kdysy koupil u i4wifi led zarovku (kouli) a po jejim zapnuti jsem se tezce zasmal. Byla to takova bludicka (sice asi jen 3,6W) že se dala použít jen na schody k půdě... a pri cene tusim neco kolem 350Kc, jsem si rekl ze na led sviceni je jeste cas...

3 Kolombo Kolombo | 28. ledna 2010 v 9:29 | Reagovat

[2]: *kdysi :-)

4 PcWifi PcWifi | E-mail | 29. ledna 2010 v 14:22 | Reagovat

co bych musel dat za LED zarovku aby mi nahradila 100W beznou pri sviceni na schodech do sklepa...kdyz i ta nevykonnejsi je takova steroidama napumpovana bludicka :o) na LEDky je fakt casu az az...nema to smysl driv jak za 3roky,to nejdriv...

5 Muf Muf | E-mail | 31. ledna 2010 v 11:23 | Reagovat

Škoda klasických žárovek, škoda.. Upřímně, neznám mnoho lidí, co by byly zastánci LED žárovek nebo úsporek. Každý, kdo má IQ alespoň na takové úrovni, aby rozeznal krávu od berana, pochopí, že úsporky je silná lobby a o jejich smyslu se již napsalo mnoho.
Ať už to bylo porovnání světelného výkonu v poměru k watáži, kdy vyšlo na jevo, že ten často používaný převod tak nějak nefunguje, nebo celková spotřeba úsporky, nikoliv pouze té skleněné baňky a údaju na krabičce, atd.
Stačí jen trochu hledat. Další zajímavý test byl před časem v Černých ovcích, najdete jej v archivu ČT1, kde vyšlo najevo, že ta uváděná životnost je přinejmenším diskutabilní.
O podání barev také nemá cenu diskutovat, i zde vychází klasická žárovka lépe. Bez diskuze je obsah těžkých kovů a jedů v úsporné žárovce a malá osvěta mezi laiky na jejich likvidaci, opět opakované téma.
Odpadní teplo je název jistého efektu, který vzniká při provozu žárovky. V létě toto teplo může být na obtíž, v zimě jej jistě uvítáte, jak jste již psal v souvislosti s nutností zvýšení výkonu vytápění. Nutno ale také oběktivně říci, že se
žárovky nevyužívaly pouze doma.
Jinak papouškování nečeho naučeného, bez podložení vlastním názorem či zkušeností je základní rozpoznávací znak podavačů v marketu nebo třicetikorunových ,,ovčanů,, , kteří mají právě ten problém rozeznat trávu od berana.  To tak nemůžete brát.
Pokud mě tento podavač přesvědčí argumentama, nebo fakty, které získal na základě zkušenosti, byť špatné, změním názor. Do té
doby si budu myslet své.

P.S. Pokud se najde prodavač z marketu, který řemeslu rozumí, tak se mu hluboce omlouvám a smekám, a také mu zároveň
gratuluji k tomu, že zrovna on je ta vyjímka, co potvrzuje pravidlo.

6 Mikesh Mikesh | 2. února 2010 v 17:09 | Reagovat

V i4wifi si můžete žárovku koupit a pokud se vám nebude líbit do 14-ti dnů vrátit.

Jak píše MUF je potřeba se přesvědčit vlastní zkušeností, nikoliv "kecičkami" prodavače. Já jsem to zkusil a jsem spokojen.

Uznávám také příspěvek Kolomba, který má špatnou zkušenost s první serii LED. Je pravda, že sortiment se vyvíjí a žárovky, které jsou ke koupi nyní (modely s vysoce svítívými led) jsou úplně jinde než ty původní.

7 Bob Bob | 5. února 2010 v 17:19 | Reagovat

Mam nakoupenych nekolik zarovek z I4 a co se tyka vykonu, jsou to opravdu bludicky. Rozhodne je nesmysl, ze by 5 jejich nejvykonnejsich zarovek nahradilo 2x100Watt klasiku, to je uplna blbost, tu svitivost to proste nema. Koupil jsem nekolik typu, postupne klasicke svicky, GU10 3W az po koule s nejvyssim vykonem. Nejlip snad sviti ta GU10 co ma udane 3W, to je srovnatelne tak s klasickou bodovkou 35W, s 50W uz urcite ne /mam svetlo s 3 paticemi vedle sebe, prime srovnani/. Na vykonne LED co nahradi zarovky slusnych vykonu si musime jeste bohuzel pockat. Na druhou stranu chapu, ze panove dostali za ukol od vedeni delat na blogu reklamu na jejich produkty...
Jsem zvedav, jak dlouho tu ten post vydrzi, nez to cenzura smaze :)

8 Martin Martin | 10. února 2010 v 10:46 | Reagovat

Nesouhlasím. Ano, dřívější klasické LED byly bludičky, ale nynější vysoce svítivé LED je úplně něco jiného. Koupil jsem si dvě základní 5W LED žárovky a jsem spokojen. Nahradil jsem jimi jednu 80W žárovku(tedy 70W ušetřil). A i kdyby vydrželi jen těch 5let co mají záruku, tak jsem ušetřil a o to mi šlo. Pokud bych měl srovnat kvalitu osvitu, tak samozřejmě, že žárovka má opravdu souvislé světlo na všechny strany, LED nejsou tak souvislé kvůli své konstrukci, ale tipuju, že těch mojich základních 30LED nemůže pokrýt prostor jako 2x tolik LEDek v dražších a výkonnějších LED žárovkách.

Rozhodně se ukazuje, kam směřuje budoucnost. Za rok či dva čekám LED žárovku s 30ti LED se spotřebou 7W a dvojnásobným svitem do 300Kč s DPH.

9 RAD-X RAD-X | E-mail | 14. února 2010 v 13:54 | Reagovat

V těch současných žárovkách asi nebude LED typu CREE nebo něco takového co? :)
Neb mám takový pocit že kdyby tam něco takového bylo, už by se tu takové věci neřešily. Samozřejmě krom směrové charakteristiky.
Zkušenosti s těmi LED žárovkami nemám - proto se spíše ptám.

10 Miloge Miloge | 23. srpna 2010 v 18:29 | Reagovat

Taky máte ten problém, že při použití některých led žárovek ve spojení s vypínačem s doutnavkou vám ledky pravidelne problikávají? Co to je za vynález?

11 JAVA JAVA | E-mail | 15. ledna 2011 v 19:29 | Reagovat

Pár postřehů:
- v článku je uvedena úsporka z Ikey http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/00131384 - současná cena je ale 129,- Kč (včetně DPH) za sadu 2ks (!)
- moje zobrazená cena na použitou LED svíčku http://www.i4wifi.cz/?cls=stoitem&stiid=1536 je 209,- Kč ale bez DPH; čili cca 251,- Kč včetně DPH
- použitá LED svíčka má ve specifikaci svítivost 364 lm a příkon 2,8W to jest "účinnost" LED 130lm/W a to je z říše sci-fi; současné špičkové LED dosahují hodnoty 100lm/W, LED v "tuctovkách" kolem 40lm/W, lepší kolem 50-60lm/W; to je účinnost samotných LED, elektronický měnič (zdroj pro LED) srazí účinnost ještě níž

- pokud nechcete zůstat v rovině subjektivního dojmu ze svítivosti žárovek, zářivek a LED svítidel, dá se použít jednoduchá (prakticky ověřeno) metoda - použijte jakýkoliv levný kompakt, který umí nastavit ručně clonu a čas, postavte ho na stativ a namiřte na osvětlenou část kritické plochy (pracovní deska kuch.linky, stůl, zeď...) dle možností se vyhněte tomu, aby svítidlo svítilo přímo do objektivu (ale pro srovnání to nemusí být na závadu); pak nastavte relativně dlouhý čas (cca 1s) a zacloňte tak, aby snímek prokreslil dostatečně detaily cílové osvětlované plochy; pořiďte za stejných podmínek snímky od všech srovnávaných zdrojů světla (radši několikrát pro jakýsi průměr); metoda docela objektivně srovná množství světla, barevnost světla a charakter vyzařování (u žárovek a úsporek téměř kulové, u LED výrazně směrové);  pokud jako zdroj vyměnite několik typických žárovek (40W, 60W, 100W) dostanete docela vypovídající srovnání - ne jenom subjektivní dojem.

Nutno dodat, že LED má smysl pořizovat tam, kde se dlouhodobě svítí (kuchyň, obývák, pracovní stůl, čtecí lampa), na chodbu (schodiště, WC, sklep, garáž...) kde se svítí pár minut je to finančně opravdu neefektivní.

12 Petr Petr | Web | 13. listopadu 2011 v 17:28 | Reagovat

Taky mám doma LED žárovky v 5 ramenném lustru. Koupil jsem je v akci se slevou, jako že je vyzkouším a musím říct, že jsem s nimi spokojen.

13 Petr Petr | 28. listopadu 2011 v 22:55 | Reagovat

Tak jsem si taky pořídil LED žárovky (evolve 3000 kelvinů, 7W), mám jednu v koupelně v "kopytu", tam to svítí perfektně (je přímo směrovaná aktivní plochou do místnosti), další mám na chodbě, tam se mi zdá že to svítí trochu lépe než 60W klasika co tam byla (hodně dělá bílá malba, světlo se od ní odráží a místnost zesvětluje) a poslední jsem šoupl do lustru v obýváku. Tam je ta LED směrovaná směrem vzhůru, lustr má 3 patice E27, tak jsem pro porovnání do druhé pozice dal 60W klasiku, když není přímo směrovaná LED žárovka na míst osvitu, ale do stropu, tak je trochu znát, že má klasická žárovka navrch. ALE světlo z LED je dostatečné. V případě, že bych do toho lustru dal ty LED žárovky po 7W 3 (do všech pozic) nebylo by jistě co řešit (21W nebo 180W). Kus stál 400.

14 Veronika Veronika | 1. ledna 2012 v 14:53 | Reagovat

problikávání LED žárovek odstraní paralelní připojení EFB LED 250V (eliminator flashing bulbs LED)k jedné z řady žárovek, kde koupit viz vaclav.kneznik@qems.cz

15 Deniska Deniska | E-mail | Web | 1. února 2012 v 10:43 | Reagovat

Doporučuju LEDky na webu www.horaenergy.cz
Mají velice kvalitní LEdky a mají často různé akce, Happy hours... Máme od nich žárovky, stropní světlo a stolní lampu

16 Martin Martin | E-mail | Web | 27. března 2013 v 8:18 | Reagovat

Ledky jsou asi budoucnost svícení akorát jsou ještě dost drahé. A výhodou je že se hodí i do křišťálových lustrů.

17 Honza Honza | E-mail | Web | 7. srpna 2013 v 10:33 | Reagovat

Souhlasím, ta cena je dost vysoká, já používám hlavně výbojky a zářivky, ledky jsem si zatím nepořizoval

18 Karel Karel | E-mail | Web | 22. srpna 2013 v 22:38 | Reagovat

Na LEDkovkách uvádíme "závit, teplota světla v Kelvinech (K), označení Teple bílá-WW a Bílá-W,označení W-ledkové/W-žárovkové, životnost hodin, počet zapnutí, svítivost v Lm-Lumenech, úsporná třída A(B).Podívejte se též na www.FirmyG6.cz/Karel-Imlauf

19 Karel Karel | E-mail | Web | 22. srpna 2013 v 22:40 | Reagovat

[17]:To je škoda, naše LEDkovky VERBATIM jsou na špičkové úrovni za přijatelné ceny.Karel

20 Karel Karel | E-mail | Web | 22. srpna 2013 v 22:46 | Reagovat

13ti watová CORN-kukuřice je jako 100W žárovka, 9W CORN jako 75W žárovka. Myslíte snad, 4W LEDkovka WERBATIM za 206,-Kč je drahá, určitě ne a životnost 30 000hodin, tak si spočítejte, když má 10x menší spotřebu než 40W žárovka.
Naše WERBATIMKY na www.imlauf.luxo.cz jsou nejlevnější na trhu a vysoce kvalitní.

21 Luďka Luďka | E-mail | Web | 2. dubna 2015 v 9:11 | Reagovat

Já mám doma RGB pásky a jsem s nimi spokojená. Docela nasvítí velkou část prostoru, což je úžasné http://www.i-led.cz/led-pasky-rgb/

22 Jana Jana | E-mail | Web | 27. července 2015 v 10:07 | Reagovat

Podívejte se na bazar nábytku, třeba najdete nějaký starší lustr, kde jde vyměnit úsporná žárovka http://www.minzerce.cz/inzerce/nabytek.html

23 Likan Likan | 12. listopadu 2015 v 10:50 | Reagovat

LED žárovky do všech interiérů a dokonce i ven

http://www.mcled.cz/led-zarovky

24 Miládka Miládka | E-mail | Web | 26. listopadu 2015 v 10:11 | Reagovat

Nám přijde účet za elektřinu asi někdy začátkem jara. Já vím za co utrácím nejvíce, jsou to dekorace a také nábytek. Teď nový stůl a židle https://www.primazidle.cz/

25 Nina Nina | 3. března 2016 v 11:08 | Reagovat

LED žárovka pro lepší odvod světla:

https://www.puhy.cz/led-zarovka-a70-e27-230v-20w-al-bila-tepla-zaruka-3-roky-122693.html

26 Luděk Luděk | E-mail | Web | 9. března 2016 v 19:45 | Reagovat

Tak to bych nečekal, že jsou žárovky takhle náročné. Já jsem si vždycky všímal spíš nábytku a koupil si kvalitní židli. Kancelářská židle levná na http://www.nabytkuj.cz se dá pořídit, když člověk ušetří na žárovkách.

27 Anetka Anetka | E-mail | Web | 26. dubna 2016 v 10:42 | Reagovat

Já už svítím výhradně jen LED a teď jsem si do obýváku pořídila krásný nový gauč. Rozkládací pohovky jsou moderní ;-) http://www.mix-nabytek.cz/pohovky/rozkladaci-pohovky-a-gauce/

28 Nicap Nicap | 26. dubna 2016 v 10:50 | Reagovat

Jj, ledky jsou fajne, už máme doma i dekorativní led pásky:

http://www.mcled.cz/led-pasky

29 Tanya Tanya | 15. prosince 2016 v 6:08 | Reagovat

Supr jsou led pásky...dají se použít v podstatě všude a skvěle dekorují-

https://www.ledsviti.cz/led-pasky/

30 majka majka | 20. dubna 2017 v 9:02 | Reagovat

Led moduly pro moderní domácnost-

https://www.emerx.cz/152-led-moduly.html

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama