Oficiální uvedení spoje AirFiber 24

22. října 2012 v 11:43 | Martin |  Telekomunikace
Datum 17.10.2012 se zapisuje do historie bezdrátových sítí jako den, kdy byly oficiálně uvedeny spoje AirFiber 24 na evropský trh.

Jedná se o historický okamžik zejména z důvodu unikátní technologie vyvinuté společností Ubiquiti Networks díky, které lze získat vysokou přenosovou rychlost za skvělou cenu. Nyní tak lze posilovat páteřní spoje a zvyšovat propustnost sítě využitím bezlicenčního pásma 24 GHz.

U příležitosti uvedení spoje na trh proběhlo v akreditovaném školícím centru UBNT Training Center Europe v Praze certifikační školení uživatelů spojů AirFiber, kde se účastníci dozvěděli zkušenosti z provozu, informace ke instalaci, legálnosti a další tipy.


Uvedení spoje předcházely konzultace s Českým Telekomunikačním úřadem a Českou Obchodní Inspekcí. Provozovatelé tak mají jistotu, že pokud koupí spoj u i4wifi, je jeho provoz plně legální.

Dalším důležitým bodem před uvedením na trh bylo důkladné testování spoje. Testovací link byl na vzdálenost 3,5 km celkovou datovou propustností 800 Mbps.


Jen za první 2 dny po uvedení spojů na trh bylo nasazeno 40 spojů AirFiber! Zásoby se rychle tenčí a pokud chcete využít i Vy výhody spoje AirFiber, objednávejte s možností prodloužení záruky na 5 let zde.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 UFON UFON | 22. října 2012 v 15:25 | Reagovat

Zajimalo by me, zda Vase propustnost na vzdalenost 3.5 km byla s dodrzenim vyzareneho vykonu z anteny, dle CTU tedy maximalne 20 dBm !

2 pepe pepe | 22. října 2012 v 15:46 | Reagovat

Ja te propustnosti verim i pri zachovani eirp ovsem ta propustnost je jen do prvniho deste :D prec jen 24GHZ na tuto vzdalenost neni nejvhodnesji reseni do 1km ano ale vic uz je jen pro strelce  a dobrodruhy :D

3 UFON UFON | 22. října 2012 v 15:49 | Reagovat

Pochybuji ze tento spoj umi nastavit vykon na zapornou hodnotu jako napriklad Alcoma a tak dodrzet eirp .........

4 Martin Martin | 22. října 2012 v 16:00 | Reagovat

[1]:
Ano, limit VO byl dodržen. Jelikož jsou antény pevně, při nastavení Remote power je hodnota uváděná dle VO.

5 pepe pepe | 22. října 2012 v 16:30 | Reagovat

Ufone sem mistni skeptik ale tomuhle verim ze to udelali ale jak rikam do tej doby nez zacne dest pak uz to jde s propustnosti na tuhel vzdalenost hodne z kopce ale o tom uz tu nikdo nemluvi :(
Jeste tu schazi oblibenec breakman aby se do me obul ze mam zas nejakej dvoji metr :D nebo ze placam nesmysle atd  :)))
Nez to nekdo koupite kouknete taky co to zere elektriky :) dat za provoz spoje rocne cca 4000 jen az elektriku je slusny :) Porad mi vrta hlavou co tam na tej malej desce ma takovou silenou spotrebu :(

6 Breakman Breakman | 22. října 2012 v 16:39 | Reagovat

[5]: neschazi

7 pepe pepe | 22. října 2012 v 16:48 | Reagovat

Tak se zas do me ubuj at se pobavime :)

8 Crha Crha | 22. října 2012 v 17:19 | Reagovat

[5]:
Za jiný spoj FDD dám sice 2000 ročně, ale pořizovací hodnota bude o 30-120% vyší.

9 Kozel Kozel | 22. října 2012 v 17:23 | Reagovat

[3]:
Ano, potvrzuji spoj umí při změně regionu až 40dBm celkového výkonu včetně vysílací antény, ale na obrázku je správně přiškrcen na 20dBm. Jiní výrobci umí ještě  větší výkon.

10 pepe pepe | 22. října 2012 v 19:04 | Reagovat

[8]: Tak jiny spoj bude plne FDD 1Gb a o uroven vys (zadne plastove anteny , teda aspon co jsem cetl tak jsou plastove, pokud se mejlim opravte me ) a pri planovane zivotnosti spoje 10- 15 let sem skoro na svejch .) mam zajistenej servis atd
ted cekam jak iparvej ten clanek na inetrnet pro vsecjny , nezda se mi ta velka chybovost co tam uvadej , pokud tomu tak je buh nas chran :D

11 Crha Crha | 22. října 2012 v 19:26 | Reagovat

[10]: UBNT slibuje v budoucnu 256QAM pouhou změnou FW tudíž 1Gbs to potencionálně může pak dát také. Pokud srovnáte cenově jakékoliv 24GHz 1Gbs pojítko, pak nejspíše zjistíte že cena je skutečně oproti AirFibru nehorázná a ani 20let Vám stačit nebude - což i 10let je úlet z pohledu technologického pokroku za 10let.

12 pepe pepe | 22. října 2012 v 19:31 | Reagovat

temi deseti lety myslim ze i za deset let to bude mit nekde v siti uplatneni vzhledem k tomu jakou kapacitu to nabizi a podle slibu bude nabizet:) ta je na dnesni bezna pojitka "nadcasova"
Neberu spotrebu samotnou jen kdyz vezmu co za sve penize dostanu k tomu prictu spotrebu prozatim nulovy servis pozarucni nebo mimozarucni oproti tomu co ziskam za vice penez ale s mensi spotrebou a excelentnim servisem jak zarucnim tak hlaven mimozarucnim ... ale neodsuzuji toto pojitko nijak na zaklade prvnich testu cekam spis co se vyvrbi s tou chybovosti a uz sem videl i jine ohlasy ze to chybuje ... to me zajima kde kdo dela chybu jestli uzivatele v nasteni nebo je to tim ze je to prvni verze fw

13 Crha Crha | 22. října 2012 v 19:46 | Reagovat

[12]: Otázkou je zda tu za těch deset let bude vůbec daný výrobce spoje (u české provenience to není vůbec jisté o svatou trojici (která asi zase 24GHz moc nedělá) bych se tolik nebál - NEC,Ericcson,Ceragon). Každopádně dát za pojítko 60 nebo 300tis+DPH je rozdíl. Vlastně ani nevím kolik 1Gbs jinde v 24GHz stojí.

14 pepe pepe | 22. října 2012 v 20:07 | Reagovat

u ceskeho vyrobce se nebojim ze by tu nebyl :) vzhledem k jejich dosavadni serioznosti a vybornym zkusenostem za leta spoluprace jim verim vic jak cinanum :) vim ze ubnt neni cinskej jen se to tam vyrabi :) nejmenovany cesky vyrobce je ovsem i u deset let starych spoju schopen zajistit servis

15 Crha Crha | 22. října 2012 v 21:02 | Reagovat

[14]:
Budiž mu to tedy ke cti, byť nesdílím ten optimismus. Každopádně cena je nedílnou součástí využitelnosti spoje a ta je u jiných 24GHz pojítek s přenosovkou řekněme 400+Mbs velmi tragická.

16 Breakman Breakman | 23. října 2012 v 9:43 | Reagovat

No, pokud das za jedno pojitko 60 a za druhe 300, tak i kdyz se to levnejsi podela a budes ho muset vyhodit, muzes tak udelat petkrat, nez se ti to prestane vyplacet. A je samozrejme otazka, jak to bude s pozarucnim servisem do budoucna.

A kdyz k tomu pripocitam elektrinu za 4000/rok, tak za deset let provozu to mame 60+40, coz je porad nasobne mene nez 300.

Netrvrdim, ze tam nemuze byt nejaky glitch, na to je to zatim moc cerstve, ale na prvni pohled v tom nevidim chybu...

17 pepe pepe | 23. října 2012 v 11:37 | Reagovat

Nehazim ten spoj do zracenejch napadu jen at uz nekdo konecne ukaze jak to slape a neztratuje , zatim vsade jen marketingovy kecy , vzdyt podelany pbm10 taky i 4 udelal akazkovej spoj ta u takovyhleho matrose by se taky stydet nemuseli a meli by neco ukazat at je co porovnat

18 Breakman Breakman | 23. října 2012 v 15:13 | Reagovat

[17]: Znamy to nasadil a poslal mi tenhle odkaz. Doufejme, ze je to dost realne nasazeni.
http://mrtg.suchdol.net/mrtg/airfiber.html

19 pepe pepe | 23. října 2012 v 17:16 | Reagovat

namontovat na stozar to umi cvicenej orangutan ale nejaky data poradny at pres to tecou 300 - 400 mb realnyho provozu

20 Monty Monty | 23. října 2012 v 20:13 | Reagovat

[19]:
Morávku, Ty nedáš ani co ta opice:)

21 Bob Bob | 23. října 2012 v 23:37 | Reagovat

Konecne full duplex, narozdil od shitu M10. Ted uz jen pockat na reference a muzeme nakupovat, super.
Jen me trochu zarazily ty pingy, to nema trvaly ping pod 1 ms? Vidim tam 4-7ms a to jsou jen kratke pingy. Jak je to s dlouhym pingem v realu?

22 Pat Pat | 24. října 2012 v 10:24 | Reagovat

Nestabilni ping je pouze při 100% vytížení. Včera jsem to nasadil na 2,69km a osobně myslím, že je to rozumné maximum délky, data rate jsem dal automatický a drží si to 129Mbit zatím přesto víc neteče, ale třeba si to samo zvedne rychlost, když ji bude potřebovat (a nebo taky ne a zkusím ji modulaci vnutit). Ping je stabilní nicméně při tomto data rate o 0,7ms vyšší než Orcave 1S10 150Mb.Zítra snad začne pršet a to bude zásadní test použitelnosti, protože mám alcomu 24GHz a ta je při průtrži ... (nevím jak se to řekne slušně)

23 ZLE ZLE | 24. října 2012 v 12:35 | Reagovat

[18]:To si nemysli vazne s remote_rxpower na 64

24 BLE BLE | 24. října 2012 v 12:40 | Reagovat

[18]: Ano s remote_rxpower na 64 to umi kazda LAMA nemel by byt max 20 ????? Asi mi neco unika ....

25 Satanáš Satanáš | 24. října 2012 v 14:28 | Reagovat

[22]:

Zvedni výkon a pak klidně snese 3.5km trasa střední déšť než se rozpojí pokud ji máš na -54. Napiš ten skok s Alcomou - zkušenosti, délka signál, antény...cena.

26 Satanáš Satanáš | 24. října 2012 v 14:30 | Reagovat

[24]:
Uniká ti realita ISP prostředí, ale jinak jsi v cajku:).

27 Karel Karel | 28. října 2012 v 7:29 | Reagovat

Co mne osobně se líbí víc je, že i4wifi namontuje anténu na stožár mobilního operátora a opravdu bych rád viděl ten souhlas k té montáži. :))

28 Gaston Gaston | 28. října 2012 v 17:10 | Reagovat

[27]:
Což není nic proti tomu jak půjdou lokální  vývojáři do kytek.Aspoň se oddělí zrno od plev:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama