Září 2015

Neznámá síť dobíjecích stanic

30. září 2015 v 23:01 | Martin |  Nezařaditelné
Jestli ještě letos pojedete na houby, možná Vás překvapí na lesní cestě, kde jste právě zaparkovali, zabetonovaná tyč s instalovanou venkovní zásuvkou 230V.


Dle všeho se jedná o unikátní projekt sítě dobíjecích stanic určené ještě pro první elektromobily z předminulého století.
První automobily totiž nebyly poháněné fosilním palivem, nýbrž právě elektřinou. Zásadním důvodem výhry ropy v boji o nejpoužívanější zdroj energie automobilů, byl na začátku jejich éry fakt krátkého dojezdu vzhledm k tehdy nerozvinuté technologii akumulátorů.
Ještě před výhrou tohoto boje však vznikla myšlenka vytvoření husté sítě dobíjecích stanic, včetně osazení lesních cest, jakožto řešení krátkého dojezdu na baterie.
Zatímco na mnohokrát rekonstruovaných pozemních komunikacích byly tyto dobíjecí stanice zlikvidovány, na lesních cestách se s nimi lze setkat ještě dnes.


Zajímavostí na celém projektu je fakt, že tato dávno zapomenutá síť dobíjecích stanic prošla v 70. letech částečnou rekontrukcí. K tomuto paradoxu došlo plným splněním příkazu vlády vydaného v roce 1973, na základě kterého měly být vyměněny všechny venkovní zásuvky 220V ve státních podnicích za nové sovětské v rámci RVHP. Tento příkaz dorazil i do státního podniku Lesy ČSSR, kdy zaměstnanci vyměnili skutečně všechny zásuvky, které našli, tedy včetně těch lesních ( rozkaz zněl přeci jasně).

Aktuální stav těchto stanic vidíte na fotkách. Uvedené číslo patrně sloužilo pro indentifikaci umístění reklamy, což byla původní myšlenka monetizace tohoto projektu.
Je také vidět chybějící středový kolík. Přestože jsou fotky z bezprostřední blízkosti hranic s Německem, nejedná se zde o upgrade na německou zásuvku, kde středový kolík zpravidla není, ale v tomto případě byl prostě odcizen (je z kovu). Dále chybí krytka (protože se může hodit).

Dnes můžeme doufat, že se najde podnikavá hlava, která tuto síť dobíjecích stanic obnoví v rámci nějakého operačního programu EU nebo lépe sdružení nadšenců podobně jako obnova hraničních opevnění z 30. let.

Naštěstí díky dnešní technologii LiFePO4 akumulátorů již není síť dobíjecích stanic tak hustá potřeba, ale jako technická památka si tyto ojedinělé kusy dobíjecích stanic stojí za to zachovat. Navíc jak se říká: Zásuvek není nikdy dost!

Elektrobusy v pražské MHD

30. září 2015 v 15:00 | Michaela |  Elektromobilita

Dopravní podniky hlavního města Prahy začaly v červnu tohoto roku testovat nový elektrobus SOR EBN 11, který je od Září zaveden do běžného provozu na autobusových linkách 213 a 188.

Do budoucna je v plánu zařadit elektrobusy i na další linky. Jejich ověřovací provoz bude trvat zhruba rok.




Poté se ukáže, zda se tyto elektrobusy stanou součástí stálého provozu. My doufáme, že ano.

Mají veškeré předpoklady vyrovnat se současným autobusům na palivový pohon. Elektrobusy jsou totiž dobíjeny nejen v noci, ale také během denních přestávek na konečné u stanice metra Želivského. Zde pomocí pantografového sběrače umístěného na střechu vozu čerpají energii ze speciálně upravené trolejbusové troleje, která je napájena z tramvajové sítě. Pro motory o výkonu 120 kW jsou použity lithiové baterie LiFePO4 s kapacitou 172 kWh, které umožňují dojezd elektrobusu v rozmezí 120 - 150 km.

Velmi nás těší, že se i pražská městská hromadná doprava začíná ubírat tím správným směrem a v neposlední řadě nás také těší, že distributorem baterií LiFePO4 do Evropy je firma GWL/Power.

Fotovoltaika a Ubiquiti jako favoriti na září

2. září 2015 v 13:00 | Petra
Vážení a milí zákazníci,


tak jako všem žákům a studentům začal nový školní rok tak i my, jak jsme Vám již předesílali, otevíráme druhé pololetí školení roku 2015.

První školení v druhé polovině tohoto roku máme naplánováno již za 14 dní a to školení Certifikovaný poradce pro fotovoltaické systémy. Školení se koná 16.9.2015 ve středu, kdy cílem školení je porozumění solární technice, schopnost navrhnout fotovoltaický systém dle konkrétních podmínek a požadavků.


O týden později, tedy 23.9.2015 také od rána, pak následuje školení UBWA - Ubiquiti Broadband Wireless Admin, kde Vás naučíme správně vybrat vhodné prvky pro bezdrátovou síť, nakonfigurovat systém airOS a airMAX a ukážeme nástroje pro návrh a management bezdrátové sítě.


Kompletní přehled školení druhého pololetí naleznete zde.


Budeme se tedy těšit na osobní setkání na školení a přejeme Vám správné nakročení do měsíce září :-)



Váš tým i4wifi


Produktové novinky pro měsíc Září

2. září 2015 v 10:18 | Michal |  Telekomunikace
Léto je pomalu za námi, dovolené končí, ale nepropadejme pesimismu. Tým i4wifi je tu pro vás, abychom usnadnili bezbolestný přechod do pracovní režimu. Září vám zpříjemníme zajímavými produkty, které usnadní práci a posunou vás zase o kus dál.

Novinky by si neměly nechat ujít především firmy, které chtějí upgradovat podnikovou síť, zkvalitnit přenos bezdrátové sítě nebo postavit fotovoltaický systém.

První novinkou je nejvýkonnější Mikrotik Cloud Core Router, nese označení CCR1072-1G-8S+. 72-jádrový router má 16 Gbit ECC RAM, 1GB NAND paměť a dokáže zpracovat přes 120 milionů paketů za sekundu! Je určený pro datová centra a firmy s vysokými nároky na výkon sítě. Cloud Core Router CCR1072-1G-8S+ předobjednávejte zde.


Střední a malé společnosti uvítají nový 48-portový nastavitelný gigabitový switch EdgeSwitch-S48-Lite s propustnostní až 70 Gbps a možností rozšířit o optickou trasu. Doplňuje tak 24-portový model EdgeSwitch-S24-Lite s nízkou spotřebou.

Pro zájemce o solární energii rozšiřujeme sortiment o 100 Wp flexibilní monokrystalický solární panel a polykrystalický solární panel s výkonem 250 Wp. Vhodné pro úsporu el. energie ve spojení s mikroměniči pro systémy GridFree, pro ostrovní systémy, přístupové body, kemping apod.

Kompletní přehled novinek je ke shlédnutí na tomto odkazu.